Mulekan hari ini tanpe mengharapkan pd yg x pasti :)
Teddy Stylove

Sahabat Sejati??

Entri kali ini aku nk ckp pasal SS…
SS? Ape tu SS?
SS tu adelah Sahabat Sejati…
Huhu!! Atau erti kate lain aku sebut BFF!
BFF tu Best Friend Forever bukan Boy Friend Forever k! haha

Seriusly, mungkin korang rase..ade sahabat yg mendatangkan kite ase sakit,bnci ,celaka dan sebagainya..Dan ade pule sahabat yg mendatangkan kite ase mcm2 asela mcm saudare kite sndri…

Orang yg mmpunyai sahabt Sejati adelah orang yg bertuah! Dan adekah korang mmilikinya??

Seorang sahabat Sejati selalu menjagai kita.. Dengan memiliki seorang sahabat, kita boleh ajk dyowang discus sesuatu atau perkare yg korang sendri nk taw atau whateverla..Kadang2, shabt baik akn mbuatkn kite dpat befikir sejenak kptusan yg kite akn ambil dan buat….Sahabat Sejati kte jugak akn sentiase mmbimbing kite ke arah ssuatu yg berwawasan dan bertamadun sbb aku yakinkorang mesti akn cari seorang BFF yg berwawasan ,berkualiti dan bertamadun…Kalu tanye Aku? Er,..aku xkesah sebenanye…

Janganlah sesekali tergoda untuk bersahabat dengan orang-orang yang punya pengalaman hidup serupa dengan kita (lebih2 lagi yg negatif,sebb nnti korang sendri akn same2 mengenang nasib dan hanyut!)Mungkin kalu untuk berkawan / bersahabat dengan mereka tidak mengapa ,ttpi kalau nk dijadiakn shbat baik..erm..asenye korang pk la 10 kali…. Hanya mereka yang memiliki hidup terpuji dan bermatlamat yang dapat menjaga kehidupan sahabatnya…betol x? aceceh!!

Seorang sahabat yang baik adalah mereka yang dengan tulus ikut bersukacita dan berdukacita saat kite merase demikian…. Ia tidak akan pernah memanipulasi hubungan demi kepentingan dri sendiri ...Shbat Sejati rela mengorbankan diri demi kepentingan sahabatnya. Itu sebabnya ketulusan, keterbukaan, dan kemampuan harus dimiliki setiap orang yang ingin mendrikan sebuah persahabatan yang Sejati..Bukan senag untuk menjadi Sahabat Sjati dan bukan mudah untuk Mencari Sahabat Sejati….

Aku bertanye pade driku, layakke aku menjad SS seseorang …Kerane aku punya bnyk kkurangan dri dan akuykin dye jugak punye SS yg lain…haruskah aku membebankn dye dngan ape yg aku alami….Kau tahu! Aku sendri xfaham ttg dri aku..Serabut aku dbuatnye…haha…...

Tu je buat mase ni…. Sekian..tamat!

No comments:

Post a Comment