Mulekan hari ini tanpe mengharapkan pd yg x pasti :)
Teddy Stylove

BERCAKAP DENGAN DRI SENDRI?Untuk ape?

hari ini aku nk menulis pasal BERCAKAP DENGAN DRI SENDRI??
kenape dengan bercakap nan dri sndri? glew ke??? sewel ke law ckp nan dri sndri?
bukanlah! sebenanye klu korang bercakap nan dri sendri...ni merupkn salah 1 care pling berkesan dalam memotivasikn dri...knape aku ckp mcm ni???
sbbnye, hanye korang sndri yg taw pasal dri korang, n korang pon xnk jadi lemah kn??

bina kate2 semangat macam 'kamu boleh buat!'..ckp kt dri kamu sendri'kamu boleh buat!kamu boleh buat!kamu boleh buat!'

klau korang ade masalah, n korang xdapt lakukannye... korang bina kate2 semangat n ykin pd dri...ckp pd dri 'aku yakin aku boleh buat! kalau orang lain boleh buat, kenape aku x boleh! aku yakin aku boleh buat! aku yakin aku boleh buat! aku yakin aku boleh buat!!yes! i can do it!!

klau boleh,korang ckp berulang kali..sbb ape aku swoh ckp berulang kali sbb bnyk kali lgi terer dan lgi kuat dri 1 kali kn? tol x? same cam makan,makan bnyk lgi kenyang dri makan sekali kn?? hah! dh dpt jwapnnye? hehehe...

korang kne wt bnyk kali.....sbb ape?sbb care ni pon amex mase untuk berkesan...
sbbnyeminda dan otak kite ni amex mase untuk memahami mesej tersebut..so, bile mnda kite ni dh faham,dye akn salurkan kat saluran darah dan sistem saraf supaye selaras dngan ape yg telah korang ckpkn tadi..

tiap kali korang cakap'yeah!!! i can do it! ,akn tmbul 1 perasaan dan keyakinan yg tinggi dalam dri korang..dan korang akn yakin korang boleh buat lepas tgox org len boleh buat!so, korang dpt lakukannye dengan keyakinan yg tinggi :)buang segala tanggpan negatif tentang dri korang!! itu penting!!



jadi,setiap kali korang ade masalah ,ase tertekan.buatla care ini..
insyaallah korang boleh lakukannye :)

No comments:

Post a Comment