Mulekan hari ini tanpe mengharapkan pd yg x pasti :)
Teddy Stylove

Susunan Kate Buat SAHABAT

Hari ini, aku terfkr untuk meluahkn dan mencoret sesuatu... smmangnye aku ase mls sngt nk menaip, tpi ati aku melonjat untuk menaip sesuatu... wlupun sbenanye aku penig glew..yela, mne xpening..ble nk tulis je, ade je idea yg len dtg mengacau!! ish hai.. bnci3 :(
coretan hari ini ikhlas aku tujukn buat shbat2ku yg sntiase ade d cc ku untk membimbingku saat aku suah mahupun senang..saat aku alpa nan keindahn permainan mnusia dan saat aku tumbang dlm menghdpi ujian Allah s.a.w..

andai 1 ari nnti aku tiada lagi ddunia ini, mhupun 1 ari nnti,kau pergi dri idupku dan mulai idp dngan shbt baru.... aku ingin menympaikn wasiat ini kpdmu.... agr kau sntiase mengingatiku slalu <3 <3

1. bertaqwalah engkau kepada tuhan sekelian alam, ALLAH s.a.w dengan seikhlas dan sebenar-benarnya,kerana dengan ketakwaanlah,kite bisa perolehi kemulian, kemenangan dan juga kebahagiaan hidup...

2. berpegang teguh dan amalkanlah dengan petunjuk dan amalan RASULLULLAH walau dimanapun dikau berada,kerana hdup kita akn tenteram dengan pegangan itu...

3. janganlah engkau menyerah kalah dan putus asa dengan segala ujian, cobaan yg mendatang...kerana sesungguhnya segala itu merupakan kepastian yang harus kita hadapi apabila ingin mendapatkan kebahagian yang hakiki...

4. janganlah dikau mencari redho manusia dengan kemurkaan ALLAH ,kerana ALLAH akn murka dan akan menjadikan semua manusia murka kepada kita... ttpi, carilah keredhoan allah wlaupun manusia murka, kerana ALLAH adela segalanye..dan apebila ALLAH redho dengan kite, dye akn menjadikan smua manusia redho nan kite....

5.berbaktilah dikau pada kedua ibu bapamu ,jangan sesekali menderhaka dan tidak taat pada mereka sekalipun mereka berlaku kasar terhadapmu.....janganlah sesekali engkau mengherdiknya dan meninggikan suare kepada mereke apetah lagi mencederekan dri mereka....

6. jagelah drimu sebaiknye, dan jagelah drimu dari fitnah......same ade fitnah syubhat yang membawa kamu ke arah kegelapan dan juga fitnah syahwat yang akn membawa kamu ke lembah kebinasaan...

7. jadilah permata di sebalik pasir, permata itulah yang akn selalu drindui oleh orang yg ingin mendaptkn cahaya/ petunjuk... dan permata itu jugalah yg xkn dlupakan oleh orang yg pernah mengenalinya....

8. sucikanlah hatimu itu dengan ketabahan dan kemurniann akhlakmu...janganlah kamu mengotorinya dengan secebis kemarahan mahupun kebencian, kerana ia bakal membinasakan hati....

9. jauhkanlah segala larangan-Nya dan patuhilah segala suruhan-Nya.... dan ALLAH akan memerkati dan melindungi drimu dari ape jua musibah yg akn menimpa....

sahabatku,
jika ade mnusia yg mengasari dan membencimu..biakanlah, balaslah segala perbuatan tersebut dengan lemah lembutmu dan kasih sayangmu...kerana sejahat-jahat manusia, mereka juga mmpunyai hati...
sahabatku,
bersabarlah dan tabahknlah hatimu dalam menghadapi mereka terutama IBU BAPAmu..perlihatlah tutur kate yg sopan dan akhlak yg baik..

SAHABAT,
hanya ini sahaja coretan wasiatku untukmu..aku sentiasa mendoakn yg terbaik untukmu wlupun engaku tidak menganngap daku sahabatmu suatu hari nnti..akhir kate, maafknlah aku andai ucapan, tingkah laku, gayeku menyakiti dan melukai hatimu...maafkn aku ,sahabat...



09 OKTOBER 2011

5:20 pm

ikhlas dari hati,
N.H.A

No comments:

Post a Comment